Instruments i aparells de tota mena, reactius químics, dissolucions, cultius i piles i piles de papers amb esquemes i càlculs conformen el decorat del seu dia a dia. Són tantes les hores que passa dins el laboratori, que gairebé podria anomenar-lo casa. Tots els resultats i els informes derivats dels experiments i investigacions els firma en nom de la seva muller. Ella és qui està al capdavant del laboratori. Que ja se sap que la ciència és cosa de dones, sempre ha estat així. Ja en l'antiga Grècia, eren dones les qui predominaven com a mestres a les grans escoles d'Atenes i d'Alexandria, on un públic majoritàriament femení seguia les seves ensenyances. Algun home que va gosar estudiar i ensenyar com elles, va ser lapidat fins a morir. Al llarg dels segles han existit homes que s'han deixat els cabells llargs i s'han vestit com una dona per poder accedir a estudis superiors i dedicar-se a la ciència. Som a mitjans del segle XX i a ell almenys se li permet treballar al laboratori, encara que la seva figura resti sempre oculta.
Historia sesgada
Instrumentos, aparatos de todo tipo, reactivos químicos, disoluciones, cultivos y pilones y pilones de papeles con esquemas y cálculos conforman el decorado de su día a día. Son tantas las horas que pasa dentro del laboratorio que casi podría llamarle hogar. Todos los resultados e informes derivados de los experimentos e investigaciones los firma en nombre de su esposa. Es ella quien está al frente del laboratorio. Que ya se sabe que la ciencia es cosa de mujeres, siempre ha sido así. Ya en la antigua Grecia, las mujeres predominaban como maestras en las grandes escuelas de Atenas y Alejandría, donde un público mayoritariamente femenino seguía sus enseñanzas. Algun hombre que se atrevió a estudiar y enseñar como ellas, fue lapidado hasta morir. A lo largo de los siglos han existido hombres que se han dejado el pelo largo y se han vestido como mujeres para poder acceder a estudios superiores y dedicarse a la ciencia. Somos a mediados del siglo XX y a él por lo menos se le permite trabajar en el laboratorio, aunque su figura permanezca siempre oculta.
Choca leer este texto pero no a la inversa, lo habitual a lo largo de la historia. Gracias por "poner luz en la oscuridad" como dice Porta.
ResponElimina